tisdag 27 januari 2009

Vecka 35

Nu hoppas jag faktiskt att jag inte blir så mycket större, magen börjar vara i vägen.. Lite nervöst att tänka på att om ca 5 veckor så kommer 'Räkan'.

Äntligen har jag tagit mig för att skaffa lite av de prylar man faktiskt verkar behöva när man får barn. Fyndade en Brio Nova på blocket. Att köpa saker begagnat tycker jag känns bra. Inte bara för att det faktiskt är mycket billigare utan även så gör man ju en insats för miljön.
Det verkar vara en stor hets bland många blivande föräldrar med alla dessa babyprylar. I tidningar och i forum står det att man behöver både det ena och det andra. Jag blir helt snurrig. Även Soffy är i fuderartagen över detta med vagn mm.

8 kommentarer:

Anonym sa...

oh, vilken fantastiskt fin mage du har!

Fornuftig forsker sa...

Flott mage! Vi kjøpte også brukt (begagnat Simo) og var fornøyde med det til barnet var 6 mnd. Da vi skulle ha sulky kjøpte vi en ny (Teutonia), og det var også bra, for den ble brukt mye lengre (snart 2 år) enn den første og ble veldig slitt.

Anonym sa...

OM jag är ;) Börjar faktiskt tröttna på att fundera över allt, fast det är såklart kul också! Vilken fin mage du har!
Det blev förresten ingen saft idag, men imorrn så!

Anonym sa...

Hej! Hittade hit p.g.a min mamma - Marita som bor i Årestad. Själv bor jag i Solkeryd så vi är ju nästan grannar! Ser att ni väntar barn om bara några veckor, grattis! Själv är jag i v.36 och väntar 2:an 25 feb! Har tänkt komma och titta i din butik men det har inte blivit av än. Ha det så bra! Hälsningar Caroline

Anonym sa...

STORT GRATTIS! Vad spännande. Första barnet? Själv har jag inga, men väl två underbara systersöner.

Massa hälsningar från fröken Dill

mea sa...

Wow - vilken fin mage! Det är nästan, men bara nästan - att jag blir lite avis!!
Vi måste ses snart!
Kramar

ps behöver du bebissaker så ska du veta att det finns!!

Hemliga kockan sa...

Grattis, vad vacker du är! Det är svårt att värja sig mot köphetsen men man behöver faktiskt mindre än man tror. Vagn, frottélappar i massor, ev napp och blöjor räcker bra! Lycka till!

Zandra sa...

Roligt att vi kallar innehållet i vår mage för samma sak. Räkan. :)