måndag 26 januari 2009

Ett bra köp

Vi har köpt en damsugare. Det var ett superbra köp. Min man är ju bonde som ni kanske förstått vid det här laget. När han kommer in och äter, fikar mm så lämnar han ett fint spår av halm, spannmål, grus och annat lort i groventren. Det fungerar inte riktigt att man ska plocka fram en vanlig damsugare, dra ut sladd och städa av så ofta man vill. Vi har nu införskaffat en Ergorapido Cyclonic 2 in 1, en sladdlös damsugare som faktiskt är riktigt bra! Den står innanför dörren och det är snabbt och enkelt att varje dag damsuga entren, hallen och köket. Bild från www.elecrolux.se (Finns i fler färger - jag var 'tråkigt' och köpte en grå)

8 kommentarer:

Polka & Chilli och deras klan sa...

vi har också en sån som dessvärre är helt värdelös... Funkade typ de första två veckorna. hoppas ni har bättre tur :-)

kram, kram
/Anna
ps. stor dag för Tassen igår då Niklas sköt första rådjuret för honom. Gissa om han har en stolt husse!

Anonym sa...

Konstigt, men en bra dammsugare förbättrar verkligen livet. I en gammal lägenhet med massa golvspringor fungerar min Electrolux oxygen med stark motor utmärkt.

En annan hushållspryl som jag dyrkar är min älskade diskmaskin. Helt fantastiskt vad rent den diskar!

Måndagshälsningar från fröken Dill

Sara sa...

En sån vill jag gärna också ha!

Anonym sa...

Jag provade en sån hos släkten för ett tag sen, och nu vill jag ha en själv...Jättepraktisk, för att dra fram vanliga dammsugaren varje gång det kommer in lite grus är så träligt!

Anonym sa...

Tänkte förresten göra din supergoda apelsinsaft idag, måste bara inhandla en viss basvara ;) Kolla in min EFIT senare ikväll så kanske du får en glimt!

Anonym sa...

Den blir väldigt bra till alla smulor och krafs som gömmer sig under barnens stol också. Vi har pratar jättelänge om att köpa en för de dagliga smulorna :)

Mian sa...

Sicken läcker modell!

Caroline sa...

Å häftig! Var den dyr??