torsdag 24 januari 2008

Bråda dagar

Nu är det full fart! Jag håller på och flyttar min butik. Flyttar den från Linköping ut på landet till gården. Det känns jättekul och spännande. Denna vecka har jag haft lite flyttrea i butiken, jag kommer att minska på råvarusortimentet.

Jag kommer att inreda butiken i en vacker gammal stenbyggnad på gården. Den närmsta tiden kommer jag att rensa ur och fixa till lokalen. Det behövs nog både spacklas och målas, så jag hoppas att vårat milda vinterklimat håller i sig ett tag till!

Det är en hel del som ska fixas, parkeringar måste ordnas, skyltar ska upp, öppettider ska bestämmas, el ska dras och sen ska det ju inredas. Ser verkligen framemot den närmsta tiden, tycker att detta är så spännande!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, låter spännande! Men det har blivit nån miss med första länken!
Trevlig helg!

Frida sa...

Tack Soffy! Nu har jag fixat.

Trevlig helg!

Änglar och lavendel sa...

Va kul! Måste vara både kul och praktiskt att ha det hemma. Hoppas allt går bra för dej nu då så att du får färdigt din butik.

Måste säga att det ser så himmla gott ut allt du gör. Underbara bakverk. Du har inspirerat mig så att jag härom dagen tog och plockade ihop lite ingredienser och bakade ihop mitt allra första GI-bröd helt utan recept. Bara hittade på. Och det fungerade! Jag har aldrig bakat bröd i hela mitt liv innan, endast kakor och tårtor.

TACK för all din inspiration!

Kram Biggan

Zandra sa...

Jättespännande, vilket projekt! Vill se massa bilder sen.

Anonym sa...

Vad roligt att få inreda nytt!