fredag 29 augusti 2008

Kräftfiske

Några rackare blev det iallafall. Stora och ilskna. Grilltången är min bästa vän när jag fiskar kräftor.
Skrev till Fyra råbockar och en hare att jag skulle lägga ut en bild på en typ av kräftburar som vi har. Det tog ett tag innan bilden kom. Det är en trevlig bur, mest för att den är så lätt att öppna. Halva locket öppnas och kräftorna kan lätt plockas ur. De klassiska cylinderburarna tycker jag är trixiga att öppna och stänga och ofta går en eller två av låsplupparna sönder. Dessa är även lite tyngre vilket gör att de lättare sjunker till botten (är ett problem här i Svartån där det är ganska strömt på en del ställen)

Ska nog fiska ett par nätter till om bara jag inte var så trött hela tiden!

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vi har också fiskat kräftor i veckan o vi fick mängder! Stora var de också, bilder finns på bloggen min ;)

Dakrish sa...

Du kan inte prova att öka ditt intag av järn? Ett par väninnor var mycket trötta under graviditeten, men blev piggare efter att ha ätit mer järnrik-kost eller järntabletter. Jag tror det beror på blodet...

Anonym sa...

Kul att det blev lite kräftor ändå. Härligt att ha fiskevattnet precis utanför dörren.
Tack för hjälpen med bakformarna. Surdegsbrödet blev uppskattat på jobbet.
Ha det bra!

XJAKT sa...

Verkar vara en superbur!!
Nu är kräftsäsongen över för oss och jaktsäsongen börjat på riktigt.