torsdag 21 augusti 2008

Känns som om jag behöver förklara mig

De senaste veckorna har jag haft en känsla av att jag borde ursäkta mig här på bloggen. Har varit lite frånvarande. Inte bloggat så mycket.

Saken är den att jag har inte gjort så mycket. Har sovit, vilat och ätit mest hela tiden. Inte så mycket att blogga om. Vad jag har förstått blir det lätt på det viset, jag är nämnligen gravid. I mars blir vi tre. Det ska bli jättekul, men just nu är jag bara trött.

Det händer inte så mycket under en dag i mitt liv för tillfället:

Idag började jag med att hjälpa veterinären att avhorna kalvar. Då råkade veterinären skicka mig i handen med en spruta. Kalvarna ska sövas så jag frågade om jag snart skulle tuppa av, men han bara flinade och sa nej. Först blev jag lite skärrad, men sen skrattade jag och tyckte det var lite kul. När jag berättade för min mor var hon inte lika road (på dalmål) 'Men tänk hur lite ett foster tål!'
Efter detta gick jag in och halvsov 30 minuter, gjorde lunch. Efter lunchen gick jag ut och skördade löken. När jag var klar så somnade jag i soffan till OS. Där låg jag tills jag tvingade mig upp och ut och göra kvällspasset med kalvarna. Otroligt irriterade att vara trött. Har hört att man blir piggare, det hoppas jag ska infalla snart!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Åh, en liten bebis på gården. Grattis! :)

Stadsmusen sa...

Åh vad skoj:D Grattis!

Anonym sa...

Vad roligt! Grattis! :)

XJAKT sa...

Grattis önskar hela mitt nya "jaktlag".

U.R sa...

Kul! Bara att gratulera! :)

Anonym sa...

ooh, jättegrattis!

Anonym sa...

Åh Grattis så mycket !!

liffer sa...

Grattis!!!!! :)

Anonym sa...

Å, så kul, grattis!

Anonym sa...

Ett stort grattis kommer från en anonym, men trogen läsare... :-)

www.veronikap.blogg.se

Henrietta sa...

Gratulerar!
Det är så roligt att läsa din blogg!

Caroline sa...

Nämen grattis grattis!! Vad kul!! :)

Froding sa...

Grattis och kul med ett midsommar- barn ;-)

Anonym sa...

Grattis!
Jag förstår att sofflocket hägrar mest hela tiden. (Jag fick en marsbebis i år så jag har "den stora tröttheten" i färskt minne). Men orken kommer tillbaks! Det vågar jag nästan lova. Det borde bli bättre en bit in i september.

/Lisa i Dalarna

Malin E sa...

Grattis till den lill* i magen!! Du har en underbar tid framför dig!
Kram Malin

Livet i träsket sa...

Stort grattis!!!

Anonym sa...

marsbebisar är fina bebisar! grattis!

Viktoria sa...

Lycka till! Du är ursäktad...