måndag 18 augusti 2008

Fingret i ett hål

Idag lyckades jag klanta till det. Hade inte hängt upp slangen till mjölktaxin (behållaren vi kopplar bakom fyrhjulingen där vi värmer mjölk till kalvarna) ordentligt, den hamnade under hjulet och slets av.. Mjölken sprutade ut genom hålet där slangen ska sitta, så vad gör jag? Jo stoppar in tummen i hålet! Jaha, sen då?
Plockar upp telefonen och ringer efter mannen. Han seminerar en ko och kan inte komma med det samma. Men jag uppmanar honom att skynda sig och ta med "skruvmejsel och avbitartång". När han till slut kommer (jag har då försökt klura ut vad man kan göra medan man sitter på en lerig grusväg med fingret i ett hål - utan att komma på något (ok, jag började sjunga lite)) har han med sig en skruvmejsel och en bågfil!
Då jag tittar på honom och säger: "Jag sa ju avbitare" svarar han med: "Jo, men man vet aldrig hur kvinnor tänker" Gissa vilket verktyg vi faktiskt behövde?

Slangen kortades av och skruvades fast och jag kunde återgå till kvällens arbete!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha - Man vet aldrig hur män tänker ;-)

Anonym sa...

Ha ha, ibland är tummen bra att ha! Och bra att det var du som hade rätt...

Linda sa...

*fniss* Så kul att du hade med dig kameran oxå! =)

Malin of the Moors sa...

HAHAHAHAHAHA, jag hade betalat en redig summa för att få tjuvkika på dig när det där hände, det måste ha sett galet komiskt ut! :-)

Längtar tills på lördag när vi ses.

Kramis! <3

Frida sa...

Malin: Helt rätt!
Soffy: Ja, jag flinade lite när han försökte såga av ståltråden med bågfilen och inget hände :)
Linda: Ren tur!
Malin: Det räcker med att se mig ibland. Häromdagen sa jag till en av killarna i lagårn att varje dag var en modetävling och att den dagen var jag vinnaren - han tittade på mig och instämde :)
Ska bli trevligt på lördag!