torsdag 10 juli 2008

Kvigor på rymmen





5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder - Precis som hemma ibland ;-)
Tack för en jättetrevlig blogg !!
// malin

Sörgårds Ägg sa...

Hej Froj!

Jag tycker omgivningarna ser bekanta ut....

/sandra

Anonym sa...

sv:
Nej, jag menar absolut inte att alla stora besättningar är dåliga, verkligen inte. Vet flera som har ett par hundra kor och där korna mår fin fint. Du har rätt, jag kanske fick det att låta som att alla kor på stora besättningar inte mår bra och det var verkligen inte meningen. Jag ska skriva ett inlägg som kanske kan rätta upp min åsikt lite, för jag tycker inte att stora besättningar betyder sämre för korna, tvärt om. Stora besättningar har ofta bättre utrustning och möjligheter att ta väl hand om sina djur.
Det jag ville ha sagt med mitt inlägg som du kommenterade var väl helt enkelt att få folk att tänka mer på vad de handlar. I fallet med detta mejeri, tror folk att de köper mjölk från glada kor som är ute och betar hela sommaren i små hagar där det växer fullt med vackra blommor. Men så är det som sagt inte. Finns säkert små mejeri som har kor som mår jättebra.
Tack för att du fick mig att se mitt misstag. Ett nytt inlägg är som sagt att vänta.

Jag ser att du också bor på gård. Ska kika in här fler gånger.

Fake cake sa...

Fin gård o tjusiga kor. Ser så härligt ut där ni bor. Ha en trevlig helg//Lotta

Frida sa...

Malin: Ja de har en förmåga att 'gå sina egna vägar' ibland. Kul att du hittat hit!

Sandra: Jepp, nästa gång ringer jag så får du hjälpa till :)

Linda: Jag håller med dig om att folk ska vara uppmärksamma på vad de köper/äter. Är lite trött på att stora gårdar och stora besättningar ofta för kritik bara för att de är just stora. Hoppas du inte tog kritiken för hårt!

Lotta: Tack! Ha det bra!