lördag 1 augusti 2009

Vi åkte till akuten med en 'skråma'

Ja, det var vad vi gjorde. Revan satt dock på min hornhinna, fick salva sedan åkte vi hem.

Jag skulle lägga Greta, då råkade hon veva med sina små armar och peta in ett finger i ögat på mig. Trodde att jag hade fått något skräp i ögat men när jag titta i en spegel så såg det konstigt ut (rynkor/veck på hornhinnan fick jag sedan veta). Ringde sjukvårdsupplysningen, 1177 (vilket är en mycket bra service!) de kollade vidare med nattjouren på ögon. De sa att jag skulle komma in. Tur som jag har så kunde svägerskan passa Greta och svärmor köra mig till sjukhuset. Anders kunde då vara hemma och fortsätta med vallskörden (som för övrigt utfördes under de 1.5 dygn vi har haft fint väder).

På 'Ögon' var de snälla och rara, titta i mitt öga, konstaterade att det var en rispa på hornhinnan, så jag fick antibiotikasalva sedan var det klart. De var extra nog och kollade att det var ok att ta salvan när man ammar.

Ja, nu skojar jag och säger att jag har varit till akuten med en skråma..

6 kommentarer:

Torprosen sa...

Vilken tur att det gick bra, inge kul med nedsatt syn. Hoppas du har en go och bra sommar med din söta Greta! Kram Torprosen

Jenny sa...

Oj, vilken otur! Vad skönt att det inte var värre :)

Helén sa...

Vilken tur i oturen! En liten skråma kan vara väl så illa på "fel" ställe. Tack förresten för senast, tur att man har vänner som tar emot när "man har vägarna förbi". Har äntligen semester och ska testa jäskorgen jag köpte i din butik. Ge Greta en kram från oss.

Polka & Chilli och deras klan sa...

Max otur att hon skulle råka träffa så illa! Hoppas ögat är bättre nu. Minns att Johan också fick åka in till akuten dan' efter sin svensexa för samma åkomma...
Lite alfapet den här veckan skulle kännas fint tycker jag, tror du att du kan komma ifrån någon dag?
kram
Anna

Jenny sa...

Hej gumman! Vilken otur du har, att lilla greta skulla träffa så mitt i prick! Om jag vetat att du var på akuten kunde Ida & jag vinkat till dig, vi ligger nämligen bara några våningar upp... =) Hörs snart! Kram Jenny

Lisette sa...

Hej. Jag googlade "körsbärsmarmelad" och hamnade här på din sida. Jättetrevlig blogg. Jag återkommer gärna om jag får. Hoppas att du är bättre i ditt öga. Men även om det bara var "en skråma" . Du vet väl: "Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta" ;)