måndag 22 mars 2010

Uppsägning av telefon

Vi har precis sagt upp vårt fasta telefonabonnemang. De flesta ringer ju ändå på mobilerna. Vi har pratat om detta i flera år, nu har vi äntligen gjort det.

Jag tycker att det är ok att saker kostar. Tycker tex att det är en självklarhet att betala tv-licens.

Sista fakturan från Telia innehöll en "uppsägningsavgift" på 396,34 kr. Tycker att var intressant att det kostar nästar 400 kr för att sluta leverera en tjänst.

Jaja, nu är det gjort och det är en viss frihetskänsla :)

Dock bör jag bli bättre på att ha mobilen i närheten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försökte en gång. Men telia-felia missförstod mig, med flit absolut, så det slutade med att det blev mycket dyrare och till sist orkade jag inte krångla längre. Kanske skulle göra ett nytt försök nu igen.... det är ju helt onödigt med fast telefon.
/Malin

Östervik9 sa...

Jag har också funderat ett tag på att göra slut med telia. Den fasta avgiften är ju alltid högre en vad man pratar för, det är så himla irreterande. Men man har ju alltid haft en fast telefon så man är väl lite rädd för förändringar kanske...
Det enda som talar emot är att vi ha så dålig täckning här ute på landet.
Godkväll
Camilla

Mia - babydjungeln.se sa...

Så tröttsamt! ibland känns det som att man bara blir motarbetad!