torsdag 9 augusti 2007

Nät

I morse åkte min man till Danmark på komöte. Så jag gick upp tidigare än vanligt och hade tid över innan jag skulle åka till jobbet. För ett par dagar sedan tog jag en tur med båten för att se om vattnet sjunkit något. Det hade det faktiskt. Så i morse la jag nät!
Att bo på landet gör att man ofta har saker som underlättar och gör vissa aktiviteter lite roligare. Som när man får packa på sina grejer på fyrhjulingen..


Det var fortfarande ganska strömt, men vi har en breddning på ån där det är lugnare vatten. Där la jag mitt nät. Mitt på bilden brukar det vara en ö, men det är nu mera ett grund med växtlighet. Brukar fästa nätet i marken där men idag fick jag bilda fast det i kallmusen (en härlig 'vass' som luktar gott). Jag hoppas att det räcker, vill inte komma ner ikväll och upptäcka att nätet är borta!
Att ensam lägga nät är lite sport men det går. Att det är ett rinnande vatten underlättar. Båter driver utan att jag behöver ro. Men att fota samtidigt var lite för mycket för mig.

Återkommer i morgon med rapport ang fångst.

Inga kommentarer: