tisdag 4 mars 2008

Var gör man av redskapen?

Jag har funderat en del hur jag ska förvara/visa de redskap som jag har i butiken, slevar, slickepottar och trägafflar. När vi tömde butikslokalen då dök det upp en del roliga prylar, bland annat ett antal gamla laggkärl. Detta är det minsta som nu får bli redskapsförvaring. I en annan bod (det är bra att bo på landet med en massa 'braattha- saker' i uthusen) hittade jag såna där papprör som jag tror man har när man gjuter plintar.
Röret sågade jag i bitar och stoppade i kärlet.På med lite juteväv och vips, en redskapsförvaring!

Nu är butiken mer eller mindre färdig. Lite fix och trix kvar men den fungerar nu. Jag har redan haft kunder som besökt butiken. Har haft en lite förvirrad period innan man fått rutiner på saker och ting. Svårt att skicka varor när man får leta runt i kartonger och påsar.

5 kommentarer:

Tina sa...

vad fint du gör! jag ska se till att ha vägarna förbi i sommar, så att jag får göra ett besök i din butik.

En liten AnCa sa...

Det där var riktig smart & Snyggt oxå!!

Kramis // AnCa

Unknown sa...

Vännen! Vad fint det blir!
I söndags bakade jag skorpor, men det blev inte så bra. Har du det ultimata skorpreceptet, gärna med kardemumma?

Kram Mia
som gått från att vara Västgötatös, till bohusläning, göteborgare och nu skåning)

Anonym sa...

Smart & fint!

Frida sa...

tina: Tack! Jättekul om du kommer förbi, hör av dig innan så kokar jag kaffe!

Soffy och AnCa: Tack!!

Mia: Kul att du är här! Har faktiskt bakat fler skorpor som blivit 'så där' än som blivit bra. Ska kolla i lite gamla böcker och provbaka lite, återkommer. Kramar