måndag 10 mars 2008

Surdegstest nr 2

Ytterligare ett suregstest har utförts. Nu gjorde jag grahamssnurror (Mejeribolagets recept som bifogades surdegskulturen) Denna gång blev det ännu mindre skillnad. Jag kan varken se någon skillnad eller känna att de smakar olika. Så för mig känns det inte värt att prenumerera på surdegskultur. Isåfall skulle det vara för att få nya recept. Brödrecept eller recept på surdegsbröd kan jag inte säga att jag behöver fler, det finns ju hur mycket recept i böcker och på nätet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har länge tänkt göra bröd på surdeg men det har aldrig blivit av. Det känns lite bökigt att göra själva surdegen men jag borde... för jag vill ju :)

Caroline sa...

Jag beställde hem ett prov igår faktiskt efter att ha läst det första inlägget om surdegen. Men jag hade ändå tänkt avbryta den efter första försändelsen så =)