fredag 1 februari 2008

Porten

Som jag skrivit tidigare har vi haft en hel del möss springandes inne under hösten och vintern. Detta blir ju både tröttsamt och irriterande efter ett tag. Så vi tog och letade rätt på 'entrén'. Vi har en vedpanna i vårat kök, köket är gamalt så det finns en såndär smart vedlåda under köksbänken. Om man lyfte bort den så visade sig detta:

Ett fint litet hål, tämligen välanvänt. (Jag dammsög bort muslortarna innan fotograferingen)

Jag blandade lite bruk och lade på rejält! Där det är svårt att komma åt kan man lägga bruket i en engångsspritspåse. Nu hoppas jag att det kommer att vara lugnt i skåpen och komposthinken får vara ifred.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det är, vi har möss i vår stuga. Det var ju smart att använda en spritspåse!

När jag skulle täppa igen hålen under diskbänken såg jag ingenting för det var så trångt, så då fick jag sticka in kameran och fota!
Sen jag petade in enris där har de inte kommit tillbaka, däremot i skafferiet där vi satt in en dyr
makapär med ultraljud...