måndag 11 februari 2008

Nya butikslokalen

Det går framåt med renoveringen av den nya butikslokalen. Jag har putsat igen en massa hål. Puts/bruk/cement eller vad man nu ska kalla det var ett trixit material tycker jag. Blanda till rätt konsistens och sen med rätt knyck i handleden kasta det på väggen (där hålet är) och dessutom få det att fastna där.. Sen jämna till det så det blir slätt. Jag har insett att spackel är ett trevligt material, gör man fel går det ju att slipa på det! Ja, nu har jag gjort slut på ca 30 kg lagningsbruk och väggarna och taket har en slätare prägel.

Detta är dörren. Vad tror ni, ska jag nöja mig med en rengöring, målning av fasaden och uppgrusning av marken runt omkring? Får man upp en skylt och kanske någon kruka med lite växtlighet så kanske det ser lite mer välkomnande ut. Tips någon??



Inga kommentarer: