tisdag 23 oktober 2007

Projektet påbörjat

Jag ska anlägga en fruktträdgård. Med fruktträd, bärbuskar och en del med köksväxter.

Vi har en liten åker som jag har 'tjatat' till mig att jag ska få plantera fruktträd på. Hösten har kommit och jag har dagligen frågat om de inte ska plöja min plätt snart. Igår insåg jag att det skulle dröja, så jag tog traktorn och plöjde själv. Gick helt ok, fick hjälp med vändtegen, jag ville ju att det skulle bli bra! Så nu får jag väl ta och lära mig harva också. Tror inte att det ska vara så svårt.

Grävde upp några vinbärsbuskar och fläderplantor igår, jag hoppas att jag inte var för 'het' och de hinner dö innan de kommer i backen.

Innan det blev plöjt.
Efter plöjningen.

2 kommentarer:

Tina sa...

vilken dröm att få anlägga en egen fruktträdgård! det är det lätt värt att plöja en åker för!

Frida sa...

Ja, det är ett projekt som jag verkligen tycker är kul. Har skissat, gjort sortlistor, mätt och funderat länge nu. Jag bara hoppas att det blir bra. Försöker planera så att det hela ska bli lättskött och inte bara jobbigt!