tisdag 23 oktober 2007

Likör eller gift??

Glad i hågen var jag ute och plockade slånbär i lördags. Nästan en liter bär som jag rensade och hällde sprit på. Ska stå och dra en månad.

En bekant skulle komma och plocka slånbär på måndagen. Han tittade på buskaget och tittade på mig.. Detta är inte slån!

Det jag trodde var slån var visst getapel, starkt laxerande och giftig.. Uups.
Detta är alltså INTE slån:

Detta kommer alltså INTE att bli god likör utan är numera borthällt.

Jaja, får se om jag åker ut och letar efter några "äkta" slånbär senare. Nu är jag lite trött på små blåsvarta bär!

1 kommentar:

Anette Nordlund sa...

Tack för denna information! Jag hittade idag en buske som jag trodde var slån fast jag var inte helt säker så jag gick ut och googlade och hittade då din blogg! Mina bär är förpassade till komposten... innan jag hann göra något galet. /Anette