torsdag 13 september 2007

Solig och vacker dag

Jag var ute med kameran en sväng på förmiddagen. Vi har 12 kraftiga Ingrid Bergman rosor på framsidan av vårt vitkalkade hus. De är i full blom nu. Det är en ros jag verkligen rekomenderar, vräk på kompostjord 2-3 gånger per år så blir de vackra.
En liten gul rudbeckia i den gula rabatten.
Jag har börjat fundera hur jag ska göra till nästa säsong. Vi ska flytta i vinter, in i mina svärföräldrars hus. Ett ganska mycket större hus. Funderar på att inte ha några 'rabatter' utan ha en del blommande växter i 'sängar' vid den blivande frukt och köksväxtodlingen. För att kunna ta in snittblommor. I den enda rabatten som finns i min blivande trädgård växer det nu ölandstok - en av mina 'hatblommor'. De ska bort och rosor dit!
När majsen är skörad ska arbetet med att anlägga fruktträdgården påbörjas, mer info senare i höst.

Inga kommentarer: