tisdag 21 augusti 2007

Torka örter



Tidigare har jag hackat och fryst färska örtkryddor. Vissa har inte alls fungerat bra i frysen, tappat all smak. Jag har packat dem i plastpåse med påsförslutare och lagt den i en tät burk. Det gör att det inte är så smidigt att ta fram burken och strö lite kryddor i grytan.. Så nu tänkte jag prova att torka örterna. Det gick finfint i min elektriska tork. De var torra på ett par timmar. Sen smulade jag dem och la i en burk. Torkade timjan, citrontimjan, salvia, dragon, mynta och äppelmynta. Myntorna kommer jag nog inte att använda i maten, gillar inte riktigt mynta i mat. Kanske syr doftpåsar i vinter! ??
Ett par knippen hängde jag upp i fönstret för jag tyckte att det var fint!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Var köpte du denna och vad kostade den?

Frida sa...

Caroline: Jag säljer dessa i min butik :)
De ligger på 600 kr.

monika sa...

av pepparmyntan och krusmyntan gör du ett supergott te.