onsdag 22 augusti 2007

Borde alltid ha kameran med sig

Igår kväll vid halv tio tänkte jag "skulle haft kameran..."

Då satt jag och skruvade fast en motor till en spannmålsskruv med två 13-nycklar, ficklampan var fastkilad mellan axeln och huvudet. Mina svarta skinnhanskar gjorde att jag var fumlig men de skulle vara kvar (kan ju bli lortig annars!)

Nu låter det kanske som om det var jag som lagade den trasiga skruven till spannmålskrossen. Nja jag var väl mer hantlangare..

När klockan var tio och skruven var på plats och jag gick hemåt - dödtrött, tyckte jag lite synd om min man. Han skulle blanda foder och seminera en ko, dryga timmen kvar innan han kunde gå in. Då hade han jobbat sen 7..

Sommarhalvåret är fyllt av arbete för en bonde.
Ibland tänker jag att det hade varit bättre att bli kär i någon som inte var lantbrukare. Men man kan ju inte bestämma över kärleken!

Dessutom älskar jag faktiskt att bo på landet!

Inga kommentarer: