fredag 10 augusti 2007

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Kvällen som skulle bli en skön kväll med upplockning av nät och brödbakning blev istället en kväll på djurakuten.
Vår hund har varit lite krasslig ett tag, men vi har tänkt att han väl har en förkylning eller dyl. Men igår när jag kom hem var han för loj, lyfte knappt på huvudet för att titta på mig. Jag snackade lite med honom och åkte och plockade upp nätet.
När jag kom tillbaka verkade han sämre, så jag åkte till det jouröppna djursjukhuset.
Han har ont i ett ben, infektion i kroppen och feber. De kunde dock inte säga vad felet var.. Fick antibiotika och smärtstillande. Jag fick bära honom till och från bilen. Ledsamt att se en annars så pigg hund så krasslig.

Han är ganska gammal så det kanske snart är dags för honom att dra vidare.

Så vid 24 tiden igår fick jag ta hand om fisken. Då var jag glad att det bara var två firrar i nätet. Den ena var mört och blev frusen hel till kräft bete. Abboren rensades och stoppades i frysen till senare. Någon gång med bättre fiskafänge och mer tid kommer jag att visa det bästa sättet att flå en abborre!

Inga kommentarer: