torsdag 26 juni 2008

"Kvinna i rosa på åkgräsklippare med fågelskrämma"

Idag var jag till ett av torpen som ligger på gården, det är inte uthyrt för tillfället så jag brukar klippa gräset där. Jag har tidigare sett att det fanns hässjestörar i ett uthus där, jag hade tänkt att ta hem ett par. Dels tänkte jag att störbönorna skulle få klättra på dem och dels hade jag tänkt göra en fågelskrämma. Gissa min förvåning när jag klättrat upp på den gamla skullen och står och drar i en stör och det följer en hel fågelskrämma med ner! Är han inte lite vacker så säg? Han har nog legat där uppe rätt så länge så han blev nog glad av att komma ut och få göra lite nytta. (Det var tur att jag inte mötte fler än jag gjorde på min väg från torpet - på en grusväg (i rosa tröja) på en åkgräsklippare (som har en glapp styrled så det ser ut som man fyllekör) lastad med fågelskrämma och ett antal hässjestörar som gärna ville trilla av)
Särskilt skrämmande ser han ju inte ut, får nog förse honom med lite bling-bling. -Pimp my fågelskrämma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha synd att vi inte fick se en bild av dig med fågelskrämma på åkgräskipparen.

Anonym sa...

Så fin!!! Häng lite gamla cd-skivor i, det sägs funka! Om du har några som du inte vill lyssna på vill säga...

Frida sa...

Helén: haha, ja det är tur man är den som håller i kameran!

Soffy: Tack, bra tips ska leta lite!