onsdag 11 juni 2008

Bakningskurs med Manfred Enokson

De senaste dagarna har jag haft superkul! Jag har varit i Västerås och deltagit i en bakningskurs med Manfred Enokson.
Detta är en otroligt duktig bagare från Saltå Kvarn. Han lärde oss om surdeg, ekomjöl och hur själen i brödet kommer till. Det ska bli kul att själv få baka igenom recepten vi fick med oss från kursen. Har ni chansen så gå en bakkurs hos Manfred! När han på sin härligt tyska brytning pratar om att det är 'bus-enkelt' med surdeg så blir jag alldeles glad.

Det ryska lantbrödet vi bakade. När vi åkte hem från kursen doftade det härligt i bilen av nybakat bröd.

Kursen hölls hos Doris som driver Kopparlundens bageri i Västerås. Är ni i Västerås så gör ett besök hos henne och köp hennes härliga surdegsbröd! Bageriet hittar ni på Kopparlundsv. 7. Tel: 021 - 41 47 09

3 kommentarer:

Jellon sa...

Vilka fantastiskt vackra bröd ni bakat. Så fina att lägga fram. Och jag förstår att de måste vara ljuvligt goda också :-) Ha det gott!

Anonym sa...

:O jag vill också gå på surdegskurs!!

Anonym sa...

Vilken härlig kurs!!!