tisdag 3 juni 2008

Det växer

Mitt projekt med större odling av köksväxter är i full gång. I flera dagar har jag svettats i landet. Det mesta är sått. Ska nog så lite mer spenat, det går ju så snabbt att få skördeklara plantor.
Nu är det utplantering av de förgrodda plantorna från växthuset. Här är det kronärtskockorna som har fått små miniväxthus. Denna värme vi haft i flera dagar gör att avdunstningen är hög. Skulle det dessutom blåsa stryker plantorna med ganska snabbt. Detta lilla hus håller lite mer fukt kvar. Det är helt vanliga godislådor. På min ICA ställer de ut dem vid kassan och det är bara att ta för sig.
Idag har jag även planterat en rad tomater, jag hoppas att det blir en varm sommar så jag får en bra skörd. Är det någon som har erfarenhet av frilandsodling av tomat?

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Vilken smart idé med minidrivhus!
Här i norr funkar nog inte friodling av tomater.

Kram Maud