tisdag 13 november 2007

Dvala


Hösten kom, vintern kom (!?)

Ute är det kallt, blåsigt och ruggigt. Grått och mörkt nästan hela tiden.
Man vill bara vara inne, baka kakor, dricka kaffe och stirra in i de levande ljusen.

Dessa veckor fram till första advent är nog årets sämsta. Efter advent blir allt lite mysigare. Om man redan nu börja dekorera och baka lussekatter tittar folk lite snett på en. Men jag tror att jag ska börja baka lite redan nu, risken är bara att jag kommer att äta upp allt fast jag stoppar det i frysen.
Vilka är era 'måsten' till jul?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lussekatter bakar jag själv eftersom jag vill att de skall vara saftiga och smaka saffran. De kraven är det få köpebullar som uppfyller.

Egna små kryddiga köttbullar försöker jag också få till. Och så vill jag koka/ugnssteka min egen skinka, testade färdigkokt ett år och gör det nog inte nån mer gång.

Hemliga kockan sa...

En egen liten skinka att gå att karva av på kvällarna, lussekatter med skamligt mycket mandelmassa, gott om hembakade pepparkakor, knäck och kola!