torsdag 20 november 2008

Om konsten att fastna

Min man har en förmåga att fastna.
Härom kvällen ringde han och frågade var jag var någonstans. (Jag var ju ute och jobbade med kalvarna - det visste han, så jag tyckte det var en konstig fråga)
-Jag kommer dit, jag är inlåst i lastmaskinshelvetet, säger han. När han kommer dit får jag snällt trycka på knappen utifrån. Det är inte utan att man flinar lite.

Fast ännu roligare hade jag för ett par veckor sedan. Jag hade gått in och satt och såg på 'Bonde söker fru' när han ringer.
-Kan du komma ner, jag sitter fast i mjölktanken.
När jag kommer ner sticker huvudet upp och han flinar men ser inte helt nöjd ut. Då och då måste man klättra ner i tanken och göra rent den för hand, då bör man ALLTID ta med sig den lilla stegen för att man ska kunna komma ur..

Jag undrar var han ska fastna nästa gång?

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken tur att han har mobilen med sig varje gång!

Kram Maud

Anonym sa...

Och vilken tur att du är hemma!