tisdag 25 november 2008

Lingonsylt

Häromdagen kokade jag lingonsylt. Helt ärligt blev den inte alls bra. Jag hade i på tok för mycket socker. (Vet inte om det var en gravidgrej som gjorde att jag tyckte att den skulle vara söt eller om jag bara läste fel i receptet) Om även jag tycker att det är för sött, då är det sött.
Som tur är har jag mer lingon i frysen, så du får jag väl koka om burkarna eftersom de går åt med mer lingon..

Jaja det verkar vara sånt som händer. Nu har jag något till blodpuddingen iallafall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kan det gå, men det går säkert att lösa! Jag gillar inte alls sur lingonsylt, men inte heller för söt. Jag har en bit blodpudding i kylen som väntar på att bli uppäten, det blir nog imorrn. Med vitkål&lingon till, mums!

Anonym sa...

Gillar din blogg!

Sockret är nog helt klart en gravidgrej, har haft liknande problem under mina graviditeter, både med socker och salt...