torsdag 13 november 2008

Fem saker

Lotta har utmanat mig, ok här kommer

5 saker i frysen:
Några döda kajor (sparas till kompis som tränar sin fågelhund)
Ben och slaktrester från ett lamm (tänkt att hamna i min rävåtel när jag får tid)
Granskott - Tips ur en bok som rekomenderade granskott till tjärlknölen. De har redan legat där ett par år så snart slänger jag nog dom.
Lite kräftor från i år.
Äppledricka

5 saker i garderoben:
Mitt vapenskåp med mina kära puffror.
En Stetson cowboyhatt (dumt, dumt köp, använd en gång på en studentfest med cowboytema..)
Min brudklänning som jag tänkt sälja med det blir av någon anledning inte av.
Mammakläder
Skor - jag gillar skor, gärna med klack!

5 saker i bilen:
Ett däck till fodertrucken - det var SÅ bråttom när det skulle lämnas in på lagning, men nu ligger det där lagat och klart och ingen verkar behöva det.
Äppleskruttar - jag är dålig på att slänga skräp..
Ett par äpplen - bra att ha om hungern sätter in.
Bilnycklarna - om de är kvar i bilen så vet man alltid var de är!
Något vi inte har, men borde ha är en kartbok.

5 saker i handväskan
Läppglans
Våtservetter
Kvitton
Visitkort (andras)
Säkert något äpple (jag plockar nästan alltid med mig äpplen)


Känner du dig manad så gör din egen lista!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, lät intressant med granskott till tjälknöl... skulle de läggas i lagen eller var det till tjälknöl på saltbädd?