torsdag 26 februari 2009

Gissa vad

Gissa vad detta är! Vinnaren får "Bondepoäng"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad det heter men är det själva armen till en sån där mojäng som man har och lyfter saker (typ trän)? en sån som ska ha en gripklo i den bortre änden?


Vi hae inget sånt avancerat på den lilla gård jag bodde på som tonåring... bara små grålletraktorer utan hytt men med släp och hövända.

Millan sa...

Hmmm, jag tycker det ser ut som om det kan vara någon slags omrörare till svembrunn?

Anonym sa...

Hej! Av märket att döma är det en omblandare till svämbrunnen.
Jag "snubblade över" din blogg en gång och sen dess har jag regelbundet besökt den. Blev så glad över att hitta en blogg om "livet på landet". :)
Hälsningar av en "bondmora" från Österbotten, Finland

Frida sa...

Millan och Bondmoran från finland: Visst är det en "Bajsvisp" !