måndag 6 april 2009

VVO ???

Är min trädgård ett viltvårdsområde??? Ikväll när jag tittade ut genom fönstret såg jag dessa vackra damer. När jag tittade lite åt vänster ser jag bocken stå och feja hornen mot ett av äppelträden.. Då öppnade jag fönstret och schasade iväg dem. Det var andra gången idag. I morse stod ett gång och mumsade på vårlökar i en rabatt. Någon måtta på fräckhet får det vara!
Bocken var även på besök den där tidiga morgonen i mars då mina värkar startade. Jag vankade runt och tittade på bocken som spatserade runt i trädgården. Den gången hade han bara en get med sig. Det är en fin 6-taggare. Förhoppningsvis är han kvar när hösten kommer.

1 kommentar:

februaribarn sa...

Ja, det är kul med vilt nära inpå, men när de ger sig på det odlade så är det inte riktigt lika kul längre ;)

Trevlig blogg du har :)